Konstiga tankar

Jag är duktig på att överanalysera. Läste nyss en tråd på familjeliv som handlade om abort. Något som jag alltid varit "för", dock emot när det görs i sena veckor om det inte finns skäl till det såklart. Får man veta att barnet är svårt sjukt vid ett ultraljud i vecka 19 typ så har man ju inget val.
Hur som. Bara fastnade på en mening i den här tråden: "kan du ta hand om barnet så behåll, annars ta bort det"
"ta bort", som om det vore nåt skräp som fastnat på tröjan som man bara ska ta bort.. Det lät så enkelt och så lättvindigt.. Något som kommer att utvecklas till ett barn om man behåller det istället för att bara ta bort det. Folk pratar om det som om det bara är att gå till tandläkaren.. Som mamma själv kanske man tänker annorlunda. Man tänker på sina egna barn och drar paralleller utifrån sig själv.
Jag kommer aldrig att göra en abort. Har jag blivit gravid så har jag. Jag är vuxen och vet hur man blir gravid. Antagligen har vi inte skyddat oss tillräckligt bra om det blir en bulle i ugnen. Lyckligtvis har det aldrig skett oplanerat för oss.. Gravidmosig hjärna idag kanske.. Men ändå, abort är inget jag tycker att vuxna kvinnor ska ta så lätt på, det låter så fult.. Äh, skitsamma, jäkla svammel idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0