Alla genusgalningars våta dröm måste vara att föda en hermafrodit!?

Har skrivit det förut, fast på min facebook. Tänkte att det var något jag senare skulle ta upp i bloggen, och nu har jag ju blivit "aktiv" här inne igen och då passar det sig väl perfekt?!
 
Jag kan för allt i världen inte förstå varför barn ska ha könsneutrala namn för att ingen ska kunna ana dess kön?
VARFÖR? Jag hajar inte. Varför är det fult att ha ett namn som skvallrar om du är pojke eller flicka?
Vad är det för fel om flickor har "flickkläder" och pojkar har "pojkkläder" om de vill det..? VARFÖR ska du envisas med att kalla ditt barn "HEN" när den uppenbarligen är född med en snopp eller snippa och antagligen är väl medveten om vad som hänger och dinglar/eller inte gör det mellan de små knubbiga låren? Varför gör man könet till något förbjudet och fult? Kan inte förstå det. Snacka om att många av dessa barnen kommer få identitetskriser som äldre.
 
Vad sänder detta ut för signaler till barnen egentligen. "Barnen ska bli erbjudna att leka med ALLA leksaker och bära de kläder och färger som de VILL, inga begränsningar!". Men hur kommer det sig då att genusgalningars småflickor alltid har korta pottfrillor, kläder som faktiskt inte är speciellt fina och ALLTID är "tvärt emot"? Jag har ju svårt att tänka mig att flickorna till dessa morsor ALLTID väljer blått och pojkarna till dessa morsor ALLTID vill ha klänning och kjol..
 
Mina barn får ha på sig vad de vill. Nu handlar ju jag det mesta av kläderna och det blir ganska mycket "pojkkläder", men HEY, de är ju POJKAR. Min äldsta son ÄLSKAR klänningar. Han har gjort det ett bra tag nu. Och han brukar ha en klänning med sig till dagis som han gillar att ha på sig. I födelsedagspresent ska han få en törnrosaklänning och en barbiedocka, det är det han verkligen önskar sig, och har pratat om i flera månader nu. MEN jag har ju liksom inte lett in honom på dessa tankar för att jag vill ha mitt eget lilla genusharem här hemma. Det är så min son är just nu, och jag gillar läget och ger honom det som efterfrågas. Inga påtryckningar eller tvång eller  "vägledning"..
Jag har så mycket mer att skriva egentligen om genusämnet, men nu mår jag illa och måste tyvärr avsluta. Såhär känner jag. Nu behöver fan inte hålla med men jag vet att jag har rätt. Haha!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anni

jag bara älskar det här inlägget,så sant..=)

2012-10-18 @ 21:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0