Rutinultraljud

Sker imorgon. Och nu är klockan ca 23:30 och jag är vaken! Pirrig och nervös. Lite rädd. Mest rädd för att jag är orolig för moderkakans position och om de ser ev sammanväxningar mellan moderkaka och livmodervägg/ärr. Vill inte att den ska sitta i ärret vid själva operationen. Då är det ju mer riskabelt.. Känns läskigt. Sen hoppas jag att inte bli bakåtflyttad allt för långt.. Men ca 1 vecka får jag ju räkna med eftersom mina ungar inte hållt "standardmått" på RUL hittills. De kan köra vilket dravel de vill om att "ägget har fäst senare, blablabla". Jag vet exakt när jag blev gravid, det visste jag sist också. Plus att vi gjort tidiga ultraljud i vecka 5+ och sett ett hjärta slå, och innan dess är det omöjligt att se det. Alla barn växer inte i samma takt helt enkelt.
Hoppas på en snäll och gullig barnmorska imorgon. Och att vi som lite prick över i får veta om det är en liten pojke eller flicka som bor i magen.
Hela mitt inre är övertygad om att det är en liten pojke. Kanske för vi veta imorgon?! :)
HUR ska man kunna sova?!


Kommentarer
Postat av: Luiza

Åh, nu måste jag uppdatera mig på FB!!!
Nyfiken som satan.
Hoppas det gick bra iallfall.
Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0