Vik hädan era nyårslöftestränare

Gör plats åt oss som faktiskt VILL träna och kommer stå och flåsa på gymmet om 5 veckor också. Igår när jag kom till gymmet så möttes jag av en helt galen syn. Skohyllorna i hallen till gymmet var verkligen proppade med skor, likaså golvet. ALLA skåpen i omklädningsrummet var upptagna, och det stod folk och väntade på att skåp skulle bli lediga. Jag sket i det och proppade ner jackan i min gymväska och gick sen ut för att mötas av en hel folksamling i motionsdelen. Alla motionsredskap var upptagna, till och med mina älskade trappmaskiner som annars typ ingen står och trampar på.. och det var kö. Kö till allt. Knep åt mig ett löpband och gick i 20 min, lyckades makalöst nog knipa en crosstrainer när jag var klar och stod i 20 minuter på den. Sen fick det räcka. Man står inte ut med allt folk. Snorungar i magtröjor, gympersonal som patrullerar och ser efter om nån stackare behöver hjälp med inställningar, folksamlingar som står och pratar om onödigheter. Nä fy fan. Jag längtar tills gymmet blivit lite glesare igen och alla nyårsmotionärer tröttnat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0