Slag i magen

Skrev ju för bara en stund sen. Om min matkoma. Och nu skriver jag igen. Såg nyss en bild på pappa. Idag, ca 1,5 år efter pappas borgång så kan jag se bilder utan att bli väldigt illa berörd. Ibland kan jag le när jag tänker på olika saker som pappa sagt förr och oftast när jag pratar om honom så blir jag inte ledsen och förstörd. Jag kan skratta åt många minnen jag har av pappa, skratta, le och minnas.
Men nu när jag såg den där bilden gick luften ur mig helt och magen knöt sig till en dubblelknut. Det blir så ibland. Den känslan som jag hade i början när pappa dött. Den där hemska olustkänslan av att allt var så jävla fel. Nervositeten som pirrade i kroppen och tårarna som aldrig var längre bort än några få ord eller en lång tystnad som tillät mig att tänka på det hemska som jag och mina syskon fått uppleva. Allt det där kommer ibland tillbaka. Det händer inte lika ofta som det gjorde i början. Absolut inte varje dag. Men när det händer så är känslan precis som den var just precis sommaren då pappa dog. Det känns som att färdas tillbaka i tiden och att det precis hänt. Alla minnen är fortfarande så färska.. När det händer så kan jag känna sjukhuslukten, lukten av pappa när jag ligger med huvudet mot hans arm, ljuden från pappas ansträngda andning, våran gråt ekandes mellan sjukhusväggarna, när läkarna kommer in och berättar att det inte ser bra ut och att våran pappa kommer dö inatt, jag kan känna hur hans hjärta slutar slå när jag han min hand på hans bröst. Allt blir stilla och pappa försvinner. Hans stora varma hand blir kall. Och en del av mig kommer aldrig bli densamma.
Ibland kommer allt tillbaka. Det kan vara av en liten händelse, när jag känner mig ensam eller som ikväll, en bild på pappa dyker upp och blåser upp min saknad till explosionsstorlek.. Då blir det för tydligt, att jag faktiskt aldrig kommer att få träffa honom igen. Hur mycket jag än vill och önskar så är det omöjligt, och ingen kan få det att hända.
Och hans nummer i min telefon går fortfarande inte att ta bort.. ibland saknar jag dig så det gör ont. Puss o Kram


Kommentarer
Postat av: Fatima

Min mage vad ont det gör att läsa detta inlägg, i mitt hjärta också. Känner igen det du skriver. Vet inte hur jag ska förklara. Du är så stark så fin så duktig. Gud vad bra du skriver.



Internet är så seg här, så jag ser det som tur att jag kom in och kunde läsa annars så brukar det inte gå.. sidan bara laddar annars.



Detta fina som du skrivit behövde jag läsa.. känns bra att veta att det finns starka där ute som er att man inte är ensam om dem känslorna. För det är inte många som vågar skriva.



Ang resan så började vi spara förra november -11-. Dem säger att Thailand är billigt och självklart är de det. Men billiga boende slutar med trånga klaustrofobiska kackerlacks rum. Så tänk att lägga minst 400-500:- per natt och inte mindre om ni vill ha de bra. Vi ska ju vara här i två månader så försökte med att boka på internet. Men det blev inte som vi ville med 2 av hotellen. Bilderna var inte som på verkligheten etc. Så vi förlorade ca 10 000- sjön som vi kunde lägga på annat skoj. Men nu är det toppen. Flyg gick på ca 27 000 :- och sedan så har vi pengar på sidan om för resan.. då man flyger från ö till ö.. eller taxi och det är billigt såsom mat det kostar mindre än 100:- för jätte god mat för tre pers.



Man kan om man vill, och det går att resa med barn. Bra att ta med en hel väska med välling annars så finns blöjor och ersättning och grött i andra märken etc. :)

2012-01-08 @ 02:17:54
URL: http://www.mina-prinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0