Särskrivning

Hörni, satan i gatan vilken särskrivning jag fick till där. Jag som är allergisk mot sånna. Inte skriver man väl "super vacker"? Nä, SUPERVACKER är ETT adjektiv, sitter det inte ihop så blir det ju istället en helt annan innebörd. Super i sig kan ju vara något man gör, ett verb med andra ord.. Nämen jag ska inte uttråka er med svenskalektion. Men jag tycker att folk är jävligt duktiga på att särskriva idag och stava fel.. OCH skriva "de" och "dem" fel, dvs inte veta vart man ska skriva vad. Skriv då DOM istället snälla folket! Sätta punkt är många också usla på, och väldigt många försöker använda sig av fina ord men gör bara bort sig. Men för mig är särskrivningarna allra jobbigast. Räcker med att jag på morgonen går in på Facebook så kommer dom haglandes, en efter en.. Vad bitter jag låter. Det är jag inte, jag är trött och lite deppig. Deppig för att tiden flyger iväg.
God natt på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0