Spy

Jag fick precis upp lite spya i min mun. Fy fan vad trött jag är på folket som målar upp sina fasader som ger en sån skev verklighetsbild av vardagen. Bloggar, twitter, Facebook, schmeijsbook, you name it. Alltså hörni, lyssna här! Lyssnar ni? Nej det gör ni inte. Lyssna på det jag säger (skriver), för det är satans viktigt för er overachievers.
Här kommer det, så håll i hattarna så ska ni få höra: DET ÄR OKEJ ATT INTE VARJE DAG ÄR EN JÄVLA WALK IN THE PARK. Det är helt okej att må skit ibland. Det är mer än okej att ha ett skitigt hem och flottigt hår. Det är okej att vilja sälja sin unge på e-bay vissa dagar. Det är tillåtet att slita sitt hår av trötthet. Man får säga att man tycker det är skittråkigt att sitta i parken och glo på när barnen leker en regnig dag. Man får känna att man hellre lägger sig i en pool med pirayor än att kliva upp ur sängen när snöhelvetet kommer tillbaka. Man får bojkotta skiten och sitta inomhus! Alltså, man får, det är helt mänskligt och heeeelt normalt. Fattar inte vad vissa vill med sina gulligullrader och pluttinutt ord. Varje dag. Klart ni också har dagar som suger, ni är väl inga robotar, mig lurar ni inte iaf. Börjar bli less på att allt måste vara så perfekt hela tiden, och är det inte det så är det katastrof. För mig tillhör det vardagen, livet, och jag delar med mig av hela registret, utan att det blir för privat dock. Lite skit i hörnen är hälsosamt. Lite skit, lite hipp som happ, lite LIV. Livet är till för att levas, varje stund, bra som dålig, behövs. Mina ungar kan vara skitjobbiga ibland, senast idag misstänkte vi att en av dom hade en eller flera bokstavsdiagnoser. Ibland är dom helt underbara. Ibland känner jag mig som en fotomodell, ibland som en flodhäst. Ibland vill jag rymma hemifrån, ibland kan jag inte gå hemifrån för att jag så gärna vill vara med min familj.
Ingen har det perfekt jämt. Bara för att man skriver en sak på tex Facebook flera ggr om dag ut och dag in, så betyder det inte att det faktiskt ÄR så. Sug på den!
Imorrn åker jag och smågrabbarna till hotellet, Elite hotel Marina Tower. Vi ska hoppa i sängarna, leka kull, skita ner, bada i poolen och jacuzzin, äta gott och göra det bästa av vistelsen och hoppas att myrstacken är väck när vi kommer hem på tisdag!
Tjolahopp!


Kommentarer
Postat av: Fatima

Helt rätt skrivet.

Jag har mått f*** up i två veckor. Vet inte vad det är med mig. Skriver inte om det orkar inte.. Har du sett den där bilden som går runt på FB? Länk: http://www.mina-prinsar.com/2012/04/hahahaha.html



Det är ok att må skit ibland..

2012-04-16 @ 10:16:49
URL: http://www.mina-prinsar.com
Postat av: Nadia

Kunde inte ha sagt det bättre själv! :-)

2012-04-16 @ 19:59:15
URL: http://madia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0