Grilli

Säsongens första grillning gick av stapeln idag. Småsystrar, systers sambo och en kompis kom och moffade. Satan vad fläskfia jag känner mig. Imorrn är det skärpning och motion. Var ju på kryssning i helgen också. Därav rubriken, det är finska för grilla för er som inte visste det. Det är nämligen så att om man vill prata finska så är det bara att sätta bokstaven "i" efter det svenska ordet. Det kom jag och Sara på när vi skulle gå ombord..
Tull - tulli
Hiss - hissi
Men utgång hette ju "ulos" så där hade dom ju stavat feeeeel, det skulle ju stå "utgångi". Inte lätt det där, får åka över till muminland och lära dom hur det ska vara. Jag är ju trots allt halvfinne!
Mycket sprit blev det, så mycket att jag däckade innan kl 03:-O ooooops.. Fattar inte hur jag kan få i mig så mycket alkohol, 2 cider, 4 drinkar (6:or), 5 smirnoff ice, sen nån klunk öl här och där. Jajja, inte bra, inte bra, många hjärnceller som dog i helgen.
Hade prov idag oxå! Fick VG och samma i slutbetyg på psykologikursen. Känns helt okej! Speciellt med tanke på den minimala tid jag lagt ner på plugg, ca 45 minuter. Och på kursen i helhet har jag väl lagt 4 timmar eller så:)
Nej nu ropar kudden på fläskolina! Imorrn bantning deluxe!


Kommentarer
Postat av: Luiza

Hehe, huvudsaken är att ni hade roligt...ellerhur ;)?



Tack fina du, för kommentaren =).



Ha en fin bantardag.

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0