RS-virus

Idag skulle vi lämna Max för första gången på en vecka på dagis. Han var jätteglad. Kommer dit, ska säga hej då till lillfisen och berätta för hans fröknar hur de ska ge honom medicin och när, Airomir för andningen då alltså.
Tjohej.. trodde jag ja.
Då kommer en fram till mig och säger att det går RS-virus på dagis och ett barn nu ligger på sjukhus..
Tack och hej sa jag då, sa till Max att nu hade vi hälsat på alla kompisar på dagis och nu skulle vi gå hem och packa badkläder och gå till simhallen med pappa som låg hemma på en välbehövlig sovmorgon.
Som tur var så tyckte Max att simhallen lät en väldigt massa roligare än dagis och följde snällt med hem. Och hemma körde vi upp pappa och gick till simhallen. 
Världens överlyckligaste 2,5 åring lekte som en galning, simmade med armpuffarna och åkte den stora vattenrutschkanan med sin pappa.
Jag och Tim satt och mös på kanten och tittade på och marathonåt. Vilket han gjort resten av dagen också.
Fläskfilén är i ugnen och såsen på spisen. Tjohej!

Kommentarer
Postat av: Isabella

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-05-07 @ 19:06:00
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0