Lite nervöst inför kejsarsnittet är det ju.

Många som frågar om man är nervös. Självklart är jag det ibland, men vem är inte det inför en förlossning, snitt eller vaginal, orosmoment båda två. Inga garantier finns ju för någonting, man vet aldrig hur man kommer må efteråt osv. Det som är tryggheten med mitt snitt är att jag vet att jag inte kommer ligga med värkar i många timmar och att jag inte blir snittad akut igen och därför undviker det kaoset som var när Max kom till världen.
Katetern känns inge rolig, men jag vet att man blir bedövad innan.. inte heller ryggbedövningen. Sist kände jag ju inte ens den typ, bara ett litet pickande i ryggen, men nu känns allt lite värre. Man kommer ju vara "med" på ett helt annat sätt, undra om de ger en lugnande innan..? :S
Såhär går ett kejsarsnitt till på Huddinge sjukhus:
http://www.karolinska.se/upload/Kvinnokliniken/Obst%20H/Pl%20snitt.pdf
Nu på onsdag så ska jag på inskrivningssamtalet och ta prover osv. Det är jag inte lika nervös inför. En hel dag på sjukan skulle man räkna med. Erik är ledig hela dagen. Det blir nog ännu mer verkligt när vi sitter där, då är det inte jättelångt kvar tills vi får träffa våran bebis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0