Inte så långt kvar nu

Dagarna passerar ganska fort och det drar ihop sig.
Vi har ju handlat det mesta.. Det vi har kvar är blöjor, nappflaska, nappar, mjölkersättning, babysitter, babybjörn bärsele.. Jag har inte inhandlat någon amningsbh än. Vet inte hur jag ska göra med den saken så det får vänta tills efter bebis ankomst.
Det är tungt som bara den nu och jag känner hur kroppen är... sliten och trött.. Skulle inte bli lessen om bebis valde att kika ut idag eller imorgon, det skulle vara en befrielse. Jag längtar efter att kunna ta en lång rask promenad och kunna leka med Max ordentligt. Jag hoppas jag mår bra efter den här förlossningen och att jag slipper ha väldigt ont länge, snabb återhämtning tack. Jag vill inte ligga kvar så länge på BB heller, men sånt där kan man ju inte styra över, det blir ju som det blir och förhoppningsvis blir det jättebra.
Har börjat bli väldigt känslig nu mot slutet, en del katastroftankar och känner mig ängslig ibland, jag är rädd att nåt ska gå snett under operationen, har nära till gråt och svårt att hålla tillbaka känslorna ibland känner jag. Så mycket tankar i huvudet. Dagen D för snittet så har pappa varit död i 9 månader och 1 dag. Saknaden sköljer över en som en tsunami med jämna mellanrum, och jag har inte besökt graven på väldigt länge, vilket jag mår jättedåligt för.. men jag ska, här nu någondag. Jag ska, trots att det inte är samma sak som att stå och prata med ett kors på en isig gräsmatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0