Tallriksmodellen

En del frågar mig vilken "metod" jag kör.. för att gå ner i vikt alltså. Jag kör ingen "metod", metod betyder för mig att det inte är något permanent utan en nödlösning för att nå ett snabbt resultat, ungefär som jag gjorde när jag använde mig av Cambridge. Inget fel med det och jag kanske tillochmed kommer att köra en snabbkur sen igen.
Men just nu, om man måste kalla min kost någonting så är det väl LCD/Tallriksmodellen+lite extra protein (LCD=Low Calorie Diet), och tallriksmodellen vet ju de flesta hur den ser ut och det extra proteinet käkar jag för att bygga upp mina muskler.

Det är vad jag äter. Varför jag äter som jag gör är för att det är hälsosamt och för att min kropp behöver all näring som den kan få genom balanserad kost. Om man ska orka träna så som jag gör så är det ett måste enligt mig. Jag äter och tränar inte bara för ett kortsiktigt mål, även om jag ibland önskar att det gick fortare, jag tänker långsiktigt. Min kropp ska bli stark, tränad och tonad, den ska hålla hela mitt liv.

Min mat en vanlig dag kan se ut såhär:
Frukost: Havregrynsgröt med lågkalorisylt
Mellanmål: Frukt
Lunch: En nutrilett + frukt / viktväktarsoppa med en klick creme fraiche
Mellanmål: En wasa husman med ägg och kaviar
Middag: Ugnsstekt lax/kyckling med potatis och avokadokräm och sallad

Det brukar landa på ca 1400 kalorier/dag


En vanlig träningsvecka för mig kan se ut på följande sätt:
Måndag - 30 minuter kondition +20 min styrketräning
Tisdag - Box-pass
Onsdag - 20 minuter löpning, 20 min crosstrainer, 10 min trappmaskin
Torsdag - Powerwalk
Fredag - Styrketräning
Lördag och söndag - Bodypump ena dagen och vila andra

Varje dag så gör jag någon typ av aktivitet, mer eller mindre jobbig, vilodagarna kan det hända att jag bara går ut och går en skön promenad eller kör en PW, ibland slinker det in ett konditionspass på gymmet också.. Jag tycker om att träna(!)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0