Puré

Tim har börjat äta pureér. Idag blev det en hel burk morotspuré till lunch. Det är enda målet jag helt bytt ut än sålänge.
Ibland får han lite havregröt till kvällen. Fruktpuréerna tycker han smakar surt och äckligt, han ryser och skyndar sig att spotta ut när han får det i munnen. Morotspuré och majspuré däremot suger han i sig och det spills inte alls lika mycket längre. Rullis börjar bli stor! Om 5 dagar blir han 5 månader och då är det dags för vaccination!
Min älskade lilla unge! Och Max är så jäkla rolig. Han är min lilla Björn Gustafsson. Han kommer bli komiker det lovar jag, han har sån humor! I slutet av augusti börjar han på sitt nya dagis, som ligger närmre än vad hans gamla gjorde. På det nya dagiset finns det barn här på gården som går på. Max tycker det ska bli jättekul och frågade om han skulle till sitt nya dagis imorse. Han var så glad och sa att han ska få träffa nya barn och fröknar. Det finns en kille på hans gamla dagis, vi kan kalla honom Kalle. Max tycker verkligen inte om honom, för han brukar knuffas och vara ganska elak mot honom. Han brukar försäkra sig om att Kalle inte också ska börja på hans nya dagis.. och jag förstår honom ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0