Pojke eller flicka

Jag och Erik pratade lite smått om vad det är som ligger och växer i min mage sen här gången. Jag tycker ju själv att graviditeten är ganska så lik den förra då jag väntade Max. Jag mådde ju illa med Max till ungefär vecka 20, kanske inte riktigt såhär illa men näst intill. Finnarna som poppar upp överallt hade jag inte i och försig. Trött är man ju alltid och den här magkatarrskänslan hade jag med Max också.
Men jag vet inte, jag har en känsla av att det är en till lillsnopp som växer inne i min mage. Jag tror det. Blir ju glad om det är en liten flicka såklart, skulle vara jättekul, men får vi en frisk pojke till som är så snäll som den gullungen vi har här hemma så blir jag gladast i världen.
Jag kan ju inte förneka att jag fingrat på bebisklänningar på Kappahl, dom har jättefina babykläder tycker jag. I väldigt jordiga färger, är lite kär i en klänning som jag hittat där, och en overall som går att ha till både flicka och pojke.. :) Dom här små brallorna nedan ska jag köpa i vilket fall som helst, men det får bli efter ultraljudet den 18:e, jag vågar inte köpa någonting innan, även om det rycker i mina fingrar till tusen!!! Men har fått för mig att det för lite otur med sig att shoppa loss innan man vet att allt ser ut som det ska.

Vissa säger att det inte är lika spännande att vänta sitt andra, tredje osv barn som det första. Jag tycker det är lika speciellt och spännande den här gången som första gången, jag är lika nyfiken och uppspelt, det var lika omtumlande att ta graviditetstestet som visade positivt och jag blev lika glad. Max brukar pussa bebisen (läs jättemagen) ibland. Tycker det är så sött ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0