Lika som bär?

För någon vecka sen skulle jag gå ifrån praktiken och kände ett enormt sug efter en hamburgare. Jag gick Högdalen runt och letade efter en korvmojj, den första tar inte kort, inte den andra jag hittar heller. Fan fan fan!
Vimsar vidare i högdalen i hopp om att hitta hamburgare som man kan köpa med mitt älskade VISA-kort. kontanter har man ju inte haft i plånboken sen typ 2001 eller nåt..

Från ingenstans rusar en väldigt glad gubbe fram till mig, runt 70 år skulle jag gissa på, han har ett block och en penna framstäckt, helt överexhalterad utbrister han: "Visst är det väl Anja Pärson?!?" och ler ännu bredare. "Nej tyvärr inte" gör jag gubben besviken och säger. "Men du ser precis ut som henne, Anja" säger gubben och ler än. Han säger nåt om att han hade velat haft min autograf isåfall.
Jag ler och lunnkar vidare med min osminkade nuna och putande mage och lovar mig själv att börja sminka mig oftare...


    


Kommentarer
Postat av: Katta

Haha vad roligt! Vet inte om det är en komplimang eller förolämpning att nån tycker man är lik henne. I hans fall var det en stor komplimang! :)

2010-10-05 @ 15:59:53
URL: http://kattasjolie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0