Dag 01 – Presentera mig själv

Johanna, 25 år, bor i Huddinge i en fin liten 2,5:a med min man Erik, 27 år och våran son Max, 2 år. Gravid med kotte nummer 2 som är en lillebror och beräknas komma den 25:e mars 2011. Jag pluggar just nu till undersköterska efter att ha tröttnat på att jobba på förskola.
Jag har 5 syskon och en mamma, min pappa dog i somras, i familjen ingår även 2 brorsöner och 1 systerdotter. Min familj är det viktigaste i mitt liv, utan tvekan.
Jag gillar att läsa böcker när det finns tid, tycker om heminredning, kolla på bra film, shoppa kläder och accessoarer, bakning och matlagning som jag dessutom är ganska bra på. Träna gör jag vanligtvis, nu under graviditeten är det lite slappare på den fronten.
Jag gillar att diskutera saker, och om jag har rätt så lägger jag mig inte i första taget. Jag tycker inte om folk som tar mig för givet eller tror att de känner mig efter att ha träffat mig ett par gånger. Jag säger oftast vad jag tycker och tänker men med åren har en annan sorts ödmjukhet smygit sig på som gör att jag faktiskt kan välja mina tillfällen och bara vara tyst också. Jag svär alldeles för mycket men jag försöker bättra mig varje dag.
Jag är numera en ganska lugn och fridfull person och jag är väldigt nöjd med livet och vad det gett mig så långt. Jag har enormt mycket att vara tacksam för, även om det ibland är tungt.

Kommentarer
Postat av: Fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Bra Ide att skriva på detta sätt när man har bloggtorka ;)

2010-11-23 @ 19:05:42
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Söta du bristningar är inte blä, säger en som inte har några. Jag har funderat över det där med bristningar. Kan man inte smycka till dem med söta tattoeringar som blommor el ngt? Bara för att man ska våga visa sig oså :) Min kusin gjorde det med ett ärr från kejsarsnittet. Kram sötis

2010-11-23 @ 23:06:54
URL: http://www.thistakes.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0