Jag kan inte förstå att du inte finns längre!!!

Idag hämtade vi min vigselring. Den är helt underbar. Imorgon ska jag prova min brudklänning. Känns underligt men det är ju ändå nödvändigt....
Idag handlade jag lite kläder. Idag var första dagen som jag hade sminkat mig sen i fredags förra veckan, då jag åkte in till SöS och trodde att pappa skulle bli bra, mamma överlevde ju sin stroke.. Sminket sitter nu på mina kinder och runt ögonen. Men det fick sitta hela dagen iaf..
Imorgon ska vi till begravningsbyrån. Blandade känslor. VILL ju inte behöva gå dit över huvud taget, men nu är det ju så, och det ska bli skönt att få komma dit och prata lite om pappa och börja planera hans begravning. Den kommer bli jättevacker.. Det är det sista vi kan göra för våran kära pappa, han fick en Expressen med sig på sjukhuset när vi hade sagt farväl.. han ska få en ny expressen med sig i kistan. Varje dag tog pappa sin bil ner till centrum och köpte Expressen, ibland hämtade han en Metro också, han läste hela tidningen och pratade alltid om nyheterna han läst och skämtade om en del av dom. Oftast läste han den i sin säng..

I förrgår kom en våg av känslor och sköljde över mig som en kalldusch. För några få ögonblick kunde jag ta in det som hänt. Att pappa var död. Det kändes som jag fick ett knytnävsslag i magen och en kniv i hjärtat. Luften gick ur mig och det gjorde fruktansvärt ont. Jag förstod. På några få ögonblick var känslan borta, eller förträngd? Jag vet inte. Men jag vet att snart kommer det komma en dag då alla känslor släpps fria och jag KOMMER att förstå på riktigt vad som hänt. Kan intala mig själv hur många ggr som helst att pappa är död, men jag KAN inte få in det i huvudet på riktigt. Hjärnan fungerar konstigt vid sorg..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0