Skratta eller gråta?

Man vet inte om man sla skratta eller gråta när man läser den här artikeln. Känner lite panik när jag läser den, varför vet jag inte. Kanske för att jag själv inte ens kunde stå upp 7 timmar efter min förlossning?
Sen undrar jag hur mycket den här kvinnan får gjort på jobbet med en nyfödd bebis där? Jag menar, bebisar ÄR tidskrävande; amning var och varannan timme, blöjbyten, gnäll och skrik, tröst, behovet av närhet och gos, napp som åker ut varannan minut som ska stoppas in igen, nerbajsade kläder.. alltså jag kan fortsätta i all oändlighet. 
HUR hinner hon jobba?! HUR hur hur, jag vill veta! :) Jag hann inte ens duscha när Max var bebis. Herregud, ta ledigt kvinna och gå hemma i mjukisar och morgonrock iaf några veckor och soooooov!!! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0