Ring ring!!



Som en blandning av de här två kommer min vigselring att se ut! En vacker solitärring! Vitt guld har jag bestämt mig för att ha. Det är så fint med vitt guld och diamanter!! Jag som inte ens skulle ha nån diamant från början och nu är jag helt såld på riktiga prinsessringar! 
Och våra förlovningsringar som är i vanligt gult guld kommer vi att smälta ner till Eriks nya vigselring. Han behöver en tjockare ring som verkligen håller och vi har tittat ut en jättefin till honom också! Så första året kommer jag "bara" att ha EN ring, men senare, kanske till 1 eller 2-årsbröllopsdagen så kanske det hamnar en tjusig alliansring på samma finger och gör lilla solitären sällskap, av vitt guld den med, såklart, med många små diamanter på :) Kanske som den nedan? ;)






Kommentarer
Postat av: Frida - Doula i Östergötland

Hej Johanna, visst minns jag dig! Vad härligt att höra att du mår bra nu, och grattis till det stundande bröllopet!



Ang usk-jobbet: Att jobba på förlossningen är kul och att få vara med om förlossningar då nya små liv ser dagens ljus för första gången är helt otroligt. Dessvärre skulle jag inte rekommendera någon att läsa til usk idag då det inte är något framtidsyrke såvida man inte vill jobba inom äldreomsorgen el liknade, för det är där uskjobben kommer att finnas. På den förlossningsavdelning jag jobbar har uskorna tillstor del städuppgifter, vi städar förlossningssalarna, tar hand instrumneten som använts, packar de rengjorda instrumeneten och håller ordning på avdelningen i stort, typ koka kaffe, göra grattis-fika-brickor, dela matbrickor, packa upp förråd och tvätt och sånt. Man har långt ifrån så mkt patientkontakt som man önskar. På förlossningen har man inte heller andra sedvanliga uskuppgifter som att ta prover och tvätta svår och liknande som man kanske har på andra avdelningar. Lönen är dålig (även för syrror och BM) och arbetstiderna är inte de roligaste heller, jobba varannan helg och storhelger så som påsk, jul och nyår. Alla BM är tvingade att även gå nätter. Jag har ingen fast tjänst, de uskor som slutar ersätts med BM isället och uskorna blir färre och färre men med hårdare arbetsbörda. De oregelbunda tiderna funkar ju så länge den andra partnern har någorlunda bra arbetstider. Fördelen är ju att barnen kanske inte behöver vara så mycket på dagis som om båda har 7-16-jobb. Som sagt det är roligt och jag trivs men nej, det är inget framtidsyrke. Vill du jobba med födandet och vara nära patienterna råder jag dig att läsa till BM. MEN, detta är så det ser ut på den klinik där JAG jobbar, hör med din kontakt hur det ser ut där och på den förlossningsavdelningen, kanske ser det helt annorlunda ut där, kanske skattas uskorna högre där? Hör om du inte kan få gå brevid som praktikant en tid för att se arbetet och få känna på det.

2010-04-19 @ 20:45:30
URL: http://fridaochpricken.blogspot.com
Postat av: Emilie

Åhhh vad fina <3

2010-04-20 @ 10:56:53
URL: http://emlom.blogg.se/
Postat av: Love Oliwers mamma

Hey!



Förlåt för ett sent svar :(



Nej du jag bor inte i Huddinge längre eller jag bodde inte i huddinge heller utan i flempan men nu bor jag i Bromma. Lååång bort haha!



Jahaa :( oj då..jag ska ta och läsa din förlossningsberättelse om du har någon här på bloggen nu.

Hur gammal är ditt barn?

Och hur gammal är du?:)



kram Love

2010-05-01 @ 12:15:10
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: emilie

Åhhhh vilken tjusig!!!

2010-05-04 @ 17:55:13
URL: http://emlom.blogg.se/
Postat av: emilie

taaack :) ska plöja de senaste avsnitten där!

2010-05-06 @ 12:41:54
URL: http://emlom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0